1. Cévy, endotel, krev Blok 1. Dysfunkce endotelu a poruchy krevního srážení |
2. Srdce a oběh Blok 2. Kardiologie, srdečně – cévní onemocnění, selhání oběhu |
3. Respirační systém Blok 3. Onemocnění respiračního systému, poruchy krevních plynů |
4. Ledviny Blok 4. Onemocnění ledvin |
5. Vnitřní prostředí Blok 5. Poruchy vnitřního prostředí a acidobazická rovnováha |
6. Gastrointestinální systém, slinivka, játra Blok 6. Problémy příjmu a zpracování potravy. Onemocnění gastrointestinálního traktu, pankreatu a jater |
7. Metabolismus, výživa, cukrovka Blok 7. Poruchy energetické rovnováhy a metabolismu |
8. Autoedukační testy Zobrazit obsah podkapitol |
9. Elektoronické publikace Zobrazit obsah podkapitol |
Cílem projektu je posílení horizontálních a vertikálních výukových vazeb mezi preklinickou a klinickou fází studia akreditovaných programů studovaných na Lékařské fakultě a Fakultě zdravotnických věd Univerzity Palackého v Olomouci.
Prostředkem je realizace komplexního e-learningového prostředí (LMS prostředí). Prostředí má podobu výukového portálu integrovaného v univerzitní internetové síti. Portál je dostupný z veřejného internetu. Obsahuje soubory digitalizovaných studijních podpor kombinovaných s multimediálními vstupy. Modulárním způsobem pokrývá stěžejní problémová témata výuky hlavně dynamických oborů (fyziologie, patofyziologie, interní medicína). LMS prostředí je vytvářeno na principu wiki. Zůstává trvale otevřeno doplněním a úpravám. Kterýkoliv z uživatelů může po svém přihlášení v prostředí pracovat jako autor, tvořit vlastní příspěvky anebo vnášet úpravy nebo opravy do už existujících příspěvků (viz Pokyny pro autory). Prostředí je dostatečně robustní, aby do něj mohly být vkládány všechny typy příspěvků – textové i multimediální a aby umožnilo dostatečně rozsáhlou spolupráci mezi preklinickými a klinickými výukovými pracovišti ve prospěch studentů. Portál je vybaven výkonným naváděcím a vyhledávacím aparátem. Rovněž jsou vloženy autoedukační testy. Přijetí příspěvku schvalují a finální začlenění příspěvků do struktury portálu provádějí jeho redaktoři (viz Pokyny pro autory). Vcelku prostředí vytváří podmínky pro zásadní zlepšení výukových přístupů v jedné z nejobtížnějších fází medicínského vzdělání – přechodu studentů z preklinické do klinické části studia.
|